Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label tubuh jati. Show all posts
Showing posts with label tubuh jati. Show all posts

Sunday, 5 February 2012

NAJIB UMNO/BN PELINDUNG ISRAEIL, PEMBUNUH RAKYAT PALESTIN

''NGO, Pejuang Palestin tahu siapa sebenarnya kawan dan lawan mereka di Malaysia. Kerajaan sekular UMNOBN bermuka-muka untuk tarik sokongan rakyat bawahan tapi bersekongkol dengan Israeil membunuh rakyat Palestin. DS Anwar Ibrahim rakan rapat kerajaan Turki pejuang dan tokoh diplomatik pembebasan Palestin.'' 

Najib, Mahathir jalin hubungan dengan Israel sekian lama- AMK



Ini bukti kerajaan peliwat@umno mempunyai hubungan dengan ISRAEL, Mereka juga tidak mengiktiraf hamas untuk menyelamat rakyat palestin. mereka menyokong mahmud abbas PM palestin yang lemah dan bertanggungjawab rakyat palestin terus ditindas oleh yahudi israel.

KUALA LUMPUR 3 Feb: Angkatan Muda KEADILAN (AMK) berpendapat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan pimpinan Umno lainnya bersikap talam dua muka berhubung dasar luar negara dengan menjalinkan hubungan dengan Israel sejak sekian lama.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin mengulas kenyataan semborono pemimpin Umno, termasuk bekas presidennya, Tun Dr Mahathir Mohammad yang menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya ketua pembangkang itu menyokong Israel.

Dokumen EU menunjukkan Malaysia di kedudukan ke 15 menjalin hubungan dagang dengan Israel

Menurut Shamsul, Malaysia menduduki tangga ke 15 sebagai rakan dagang utama dengan Israel pada 2010, melalui dokumen rasmi yang didedahkan oleh Kesatuan Eropah (EU), selain kapal Israel dibenarkan berlabuh di perairan Malaysia.

“Pendedahan dokumen yang menyatakan Malaysia menduduki tangga ke 15 sebagai ‘The Major Trade Partner 2010′ dengan rejim Israel membuktikan sikap sebenar hipokrasi Umno.

“Namun di dalam negara, mereka (pemimpin Umno) cuba menyatakan Malaysia tiada hubungan langsung dengan Israel, samada secara rasmi atau tidak rasmi,” katanya.

Selain itu, katanya, Najib melantik syarikat perunding komunikasi Israel, Apco Worldwide untuk menaikkan imej kerajaan dengan membayar sebanyak RM77 juta setahun kepada syarikat zionis itu.

Manakala Mahathir pula mengakui pernah membayar seorang pelobi Zionis, Jack Abramoff bagi menemui bekas Presiden Amerika Syarikat, George Bush.

“Najib mengupah Apco dan Dr Mahathir pula membayar pelobi zionis jutaan ringgit, ini semua mengukuhkan lagi sikap bermuka-muka Umno yang mempercayai kepakaran Israel berbanding keupayaan rakyat Malaysia sendiri.

“Sebab itu fitnah Umno bersama media kawalannya kononnya Anwar menyokong Israel jelas menggambarkan sikap hipokrit dan bertujuan cuba mengalih isu sebenar,” jelas beliau kepada keadilandaily.com

Sebelum ini, pentadbiran Najib membayar RM77 juta setahun kepada Apco Wordwide, untuk tujuan perundingan komunikasi selain mengilhamkan slogan 1 Malaysia yang meniru konsep One Israel.

Pendedahan itu pada Mac tahun lalu menyebabkan Anwar dan tiga ahli parlimen Pakatan Rakyat digantung dari menghadiri sidang Dewan Rakyat hampir setengah tahun.

Selain Apco, pentadbiran Najib turut mengupah syarikat komunikasi, FBC media yang terlibat dalam kempen menyokong serangan tentera Israel terhadap konvoi misi bantuan Mavi Marmara ke Gaza, Mei 2010.

FBC yang dibayar kerajaan Malaysia RM94 juta turut memuji tindakan Israel menghentikan misi bantuan kemanusian kapal Mavi Marmara ke Gaza, yang menyaksikan beberapa orang terkorban.

psst....Tanpa israel...siapalah UMNO...

Baca Berita Penuh ..

PRU13 Separuh Kedua 2012 Sebab NFC & SBPA


Sumber itu menambah pentadbiran Najib percaya terlalu berisiko untuk memanggil pilihan raya umum sekarang disebabkan isu Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan mengenai soal kenaikan gaji untuk 1.4 juta kakitangan perkhidmatan awam.

“Skandal NFC menjejaskan BN. Perlu mencari jalan penyelesaian segera,” katanya.

Laporan Ketua Audit Negara 2010 mendapati projek itu tidak mencapai matlamat, sehingga membawa kepada pendedahan penyelewengan oleh pembangkang.

Sumber berkata Najib terkejut apabila kenaikan berjumlah RM2.7 bilion dalam skim gaji baru tidak dapat memuaskan kakitangan awam. - Sumber Dari LiangLahad

psst....Masalah NFC atau lain-lain bukan keutamaan kepada rakyat malaysia, kususnya melayu. sebab melayu adalah bersifat pentingkan diri sendiri, tidak seperti bangsa-bangsa di luar negara, kerana masalah dan salahlaku kerajaan, semua bangkit dan menentang. orang melayu kita ni lain dan pelik, tak kena ke batang hidung mereka sendiri, mereka biasa ja boleh rilek. Kalau kena kat mereka sudah tentu baru nak menggelabah. itulah sikap pentingkan diri sendiri bangsa melayu kita ni.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 1 February 2012

TAHUKAH ANDA SIAPA 'SPONSOR' HASSAN ALI?

TAHUKAH ANDA SIAPA 'SPONSOR' HASSAN ALI?

Hassan Ali ke sana ke mari menghentam PAS. Beliau diberikan seluas-luasnya liputan oleh media pencacai Umno. Beliau kini menjadi senjata dan peluru menghentam PAS. Surat khabar, TV dan sebagainya yang dahulu menjadi musuh Hassan Ali tiba-tiba jadi teman sebantal Ali.

Orang yang mengutuk dan menghentam PAS sudah tentu akan dijadikan kawan baik oleh Umno/BN selagi suaranya laku. Biasanya tidak lama tak sampai setahun pun, selepas itu senyaplah. Itulah yang berlaku kepada Noor Deris, Mustafa Taib, Nakhaie Ahmad, Ghazali Ahmad, Wan Ismail dan lain-lain.

''Nasib baik lu semua pecat gua, kalau tidak lebih teruk gua sabotaj lu semua.''

Selepas diarak ke sana ke mari mereka dihumban dan dketepikan macam tikar buruk oleh Umno. Hassan Ali akan mengalami nasib yang sama., tidak lama lagi Umno akan menyisihkan beliau apabila suara dan ceramahnya tidak lagi mahu didengar orang. Sekarang inipun yang datang ceramah beliau adalah penyokong Umno sahaja. Itulah yang menyebabkan Hassan Ali seronok. Perasan orang ramai sokong dia....

Orang yang lawan PAS sudah tentu Umno suka, orang yang kutuk PAS sudah tentu Umno akan bantu sebab Umno tahu sedikit sebanyak Umno dapat untung.......keluar TV seluruh rakyat dengar, kutukan dan fitnah itu Umno rasa akan menyebabkan sokongan kepada PAS kurang dan sokongan pada Umno bertambah. Hakikatnya tidak semudah itu. Rakyat terutama orang PAS sudah matang. Mereka kenal siapa Hassan Ali, mereka kenal Hassan Ali masuk PAS bila dan adakah Hassan Ali merasa susah ketika masuk PAS dahulu.......masuk PAS terus jadi AJK PAS dan jadi Wakil Rakyat dua sekali Adun dan Ahli Parlimen (PRU 1999)...Semua orang PAS tahu....

Bila serang PAS Umno suka.......jadi agaknya siapa yang sponsor Hassan Ali.....liputan media sudah tentu Umno/BN sponsor sebab media mereka pegang.....duit dan belanja ke sana ke mari, kumpul orang, sistem siaraya, khemah, poster, iklan kerusi dan sebagainya siapa sponsor....Tuan Jawab Sendiri la?????

TAHUKAH ANDA SIAPA 'SPONSOR' HASSAN ALI? Hassan Ali ke sana ke mari menghentam PAS. Beliau diberikan seluas-luasnya liputan oleh media pencacai Umno. Beliau kini menjadi senjata dan peluru menghentam PAS. Surat khabar, TV dan sebagainya yang dahulu menjadi musuh Hassan Ali tiba-tiba jadi teman sebantal Ali. Orang yang mengutuk dan menghentam PAS sudah tentu akan dijadikan kawan baik oleh Umno/BN selagi suaranya laku.

Biasanya tidak lama tak sampai setahun pun, selepas itu senyaplah. Itulah yang berlaku kepada Noor Deris, Mustafa Taib, Nakhaie Ahmad, Ghazali Ahmad, Wan Ismail dan lain-lain. Selepas diarak ke sana ke mari mereka dihumban dan diketepikan macam tikar buruk oleh Umno. Hassan Ali akan mengalami nasib yang sama., tidak lama lagi Umno akan menyisihkan beliau apabila suara dan ceramahnya tidak lagi mahu didengar orang. Sekarang inipun yang datang ceramah beliau adalah penyokong Umno sahaja.

Itulah yang menyebabkan Hassan Ali seronok. Perasan orang ramai sokong dia.... Orang yang lawan PAS sudah tentu Umno suka, orang yang kutuk PAS sudah tentu Umno akan bantu sebab Umno tahu sedikit sebanyak Umno dapat untung.......keluar TV seluruh rakyat dengar, kutukan dan fitnah itu Umno rasa akan menyebabkan sokongan kepada PAS kurang dan sokongan pada Umno bertambah. 

Hakikatnya tidak semudah itu. Rakyat terutama orang PAS sudah matang. Mereka kenal siapa Hassan Ali, mereka kenal Hassan Ali masuk PAS bila dan adakah Hassan Ali merasa susah ketika masuk PAS dahulu.......masuk PAS terus jadi AJK PAS dan jadi Wakil Rakyat dua sekali Adun dan Ahli Parlimen (PRU 1999)...Semua orang PAS tahu.... Bila serang PAS Umno suka.......jadi agaknya siapa yang sponsor Hassan Ali.....liputan media sudah tentu Umno/BN sponsor sebab media mereka pegang.....duit dan belanja ke sana ke mari, kumpul orang, sistem siaraya, khemah, poster, iklan kerusi dan sebagainya siapa sponsor....Tuan Jawab Sendiri la????? Mutaligat

psst...Hoi pak hassan, lu tak ingat kah dulu UMNO sepak terajang PAS dari perikatan?? ada lu ingat? kalau lu dah tak ingat. lu dah hilang ingatan disantau dek kakmah..lu jaga beras cap JATI lu elok-elok.

Baca Berita Penuh ..

Jangan Jadi Ulama Pengampu!!!

Lu semua tengok video ni, Si Ulama ni cakap tak serupa bikin

Dan Tonton Video Ni

Ulama ini akan hadir dengan seribu satu alasan, iaitulah alasan mengapa UMNO tidak boleh ditentang atau dihina. Dari isu protes hinggalah ke isu pemakaian baju kuning. Maka keluarlah seribu satu ayat dan seribu satu hadis merekrut Tuhan demi masa depan orang Islamlah kononnya. Orang ramai kembali percaya dengan UMNO. Kerana UMNO tidak lagi mencaci atau mempermainkan agama Islam seperti zaman pemerintahan Mahathir.


Ulama muda cari makan UMNO ini cuba memperlihatkan mengenai kelebihan bersatu dengan UMNO daripada menentang UMNO. PAS diajak meninggalkan DAP dalam Pakatan Rakyat demi hayat perjuangan umat Islam di Malaysia.

Ulama muda cari makan UMNO ini dikatakan sedang berjuang dari dalam. Ramai yang mempercayai akan perkara ini. Akan tetapi lupakah kita bila mana Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu berjuang dari dalam UMNO? Sehingga menduduki kerusi nombor dua negara? Apa jadi pada beliau hari ini?

Andai kata PAS termakan ajakan UMNO untuk bergabung. Maka jelaslah bahawa formula UMNO di zaman Najib ini seperti berikut:-

UMNO + PAS + MIC + MCA = BN

AzrinRen : Kalau lu dah banyak ilmu tentang agama, hukum hakam agama, sistem agama dan lain-lain perundangan agama. Lu harus berdakwah secara berhemah bukan jadi pengampu. Lu dengan cara lu tu membolehkan orang ramai hilang hormat sama lu, Lu ni seolah-olah nak kata UMNO semua batul dan nak tutup pekong busuk mereka. Lu ambil contoh macam ustaz azhar idrus tu. Semua orang hormat dia sebab sikap dia bukan orang yang kuat pengampu macam lu. Gua dari dulu memang tak suka pergi tengok kuliah lu. Lebih baik gua pergi tengok kuliah mantan mufti datuk asri zainul abidin, mufti perlis dr juanda jaya dan ustaz nazim daripada tengok kuliah lu. 

Kepada umum, nabi kita adalah nabi muhammad rasulullah s.w.t, jadi kita harus mengikut hukum sunnah nabi dan melihat bagaimana cara nabi berdakwah. Bukan macam si ustaz ni.Kuat mengampu, Selepas masuk UMNO semua dia cerca marba tanpa mencermin diri sendiri. Sekian.

psst....Mahathir arah polis bunuh orang islam di memali ada lu bersuara?? hassan ali perguna agama untuk mensabotaj pentadbiran selangor, ada lu bersuara??

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat