Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label umno rasuah. Show all posts
Showing posts with label umno rasuah. Show all posts

Monday, 28 November 2011

Ribuan Guaman Bantah Akta Bil Perhimpunan


Demo bantahan akta baru himpunan aman berjaya dijalankan 
walaupon perkosa cuba gagalkan..

ada 2 bantahan akan berlaku esok dan selasa depan...

1.sabtu 26/11/11...klcc..penganjur..suaram
masa.> jam 2 petang...taman klcc..
pakaian.> biasa macam nak pegi shopping..
bawa bunga atau yang berwarna kuning..

2. selasa 29/11/11...parlimen..anjuran majlis peguam..
masa.> jam 11.30 pagi...bermula dari taman tasik perdana.
pakaian.> biasa

bantahan di parlimen...semua di jemput datang..
walaupon ini anjuran bar council
lebih kurang 3ribu peguam akan hadir..

Iklan

Baca Berita Penuh ..

Monday, 24 October 2011

Libya Laksana Hukum ISLAM?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SJo0ul-syvc&noredirect=1

Anda boleh lihat klip pengumuman ini...

ringkasan:

1- Libya sebagai sebuah negara Islam akan emnjadikan sumber asasi perudangannya adalah ISLAM!
2- Semua undang2 sedia ada sekiranya berlawanan dengan undang2 ISlam adalah terbatal secara legal...contoh: undang2 sedia ada yg menegah poligami adalah dibatalkan kerana bertentangan dengan ISlam.
3-Semua faedah bank adalah dibatalkan secara berperingkat dan sebarang urusan yang berkait riba adalah juga terbatal
4-Tiada lagi rumah yang dibeli dikenakan riba jika bawah dari 10k dinar libya, dan proses untuk menghapuskan semua faedah tersebut sedang dijalankan..

 Apa cereta ni... 

Mesir umum ISLAM
Brunei umum ISLAM
Libya umum ISLAM
Tunis umum ISLAM

Malaysia tunggu apa lagi?....nak tunggu sampai jd mcm Syria dan Libya dulu ke?..buatlah mcm Brunei..belum apa2 lagi dah umumkan utk kembali kepada ISLAM>>>>

Semoga kerajaan malaysia yg masih segarkan undang-undang penjajah dan lebih utamakan freemason. dapat di singkirkan. apabila disingkirkan laksanakan hukum hudud. selepas itu perbetulkan akidah umat ISLAM dimalaysia, penzalaim manusia dapat dihaouskan, maksiat dihapuskan, jahil dihapuskan, artis pakai seksi tunjuk paha dan bontot dan dihapuskan. undang-undang ISLAM 100% dilaksanakan. penceraikan dihapuskan, hina menghina dihapuskan, buang anak lempar bayi dari bangunan dapat dihapuskan. insyaAllah semua obleh jika undang-undang ISLAM didahulukan Keimanan diutamakan. sekian.

 Teks ucapan..dlam arab: 

نحن كدولة اسلامية اتخدنا الشريعة الاسلامية المصدر الأساسي للتشريع ...ومن ثم فإن أي قانون معارض للشريعة الاسلامية ..فهو معطل قانونا ... وأضرب مثلا في هده القوانين وهو قانون الزواج والطلاق الدي حدد من تعدد الزوجات ..هدا القانون مخالف للشريعة الاسلامية وهو موقوف .. وهناك نية صادقة لتقليل كل القوانين المصرفية منها بالدات ..نحن نسعى إلى تكوين مصاريف اسلامية بعيدة عن الربى بإدن الله تعالى ..سيتحدث معكم في وقت لاحق السيد علي الترهوني لبين لكم أن هناك جملة من القرارات من ضمنها

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 17 February 2011

Doreamon : - Kenapa UmnoBongok Rahsiahkan Tarikh PRU13?


p/s : 2 hari tak boleh duduk dan lagi 2 hari tak mandi....pi solat jumaat pulak...tak tau aku nak kata apa lagi dengan mamat saiful cap umnobongok yg perangai macam ni.  
Menjelang kemungkinan pilihan raya umum mengejut yang ramai menduga akan dipanggil oleh perdana menteri, parti pembangkang, badan sivil dan apa yang digelar 'kuasa ketiga', telah bertemu bagi membentuk satu barisan bersatu untuk berdepan dengan BN.Setiausaha Agung PSM, S Arutchelvan mengesahkan kepada 
Malaysiakini bahawa pertemuan tersebut adalah atas dayausaha PSM untuk menyatukan seluruhkekuatan, dalam menghadapi kemungkinan berlangsungnya pilihan raya mengejut.

Bagaimanapun, Arutchelvan (kanan) enggan mendedahkan butir lanjut mengenai pertemuan tersebut, kerana ia adalah pertemuan tertutup.

Adalah difahamkan, pertemuan yang pertamakali seumpamanya diadakan sejak pilihan raya umum 2008, dihadiri oleh wakil PKR, DAP, PAS, PSM dan Parti Hak Asasi Manusia (HRP).

MCLM, pimpinan penulis blog Raja Petra Kamarudin yang kini tinggal dalam buangan di United Kingdom, dan peguam hak asasi manusia, Haris Ibrahim, sedang berusaha menyenaraikan calon yang 'berwibawa' untuk bertanding dalam pilihanraya umum akan datang.


Baca Berita Penuh ..

Friday, 11 February 2011

Doreamon : - Vatnajökull Yang Bakal Menghirukpikukan Kembali Eropah...

Kalau dulu Eyjafjallajökull telah meledakkan abu nya ke seluruh Eropah dan melumpuhkan ekonomi eropah... kini di sana 'bakal' berdepan dengan ledakan yang lebih kuat dari Vatnajökull. Laman web Earthweek sebuah laman yang sentiasa melihat phenomena alam menyebut perkara ini pada 11 feb 2011. Sesiapa yang rajin tengok pi kat .. earthweek.com. 

Tapi ia dinafikan oleg Geologis2 di sana.... Apapun sunatallah itu adalah segala2nya.

Nak tau tempat itu lihat peta di bawah:



 Jika ia benar2 terjadi....Sekali lagi kita dapat menyaksikan 'keruntuhan' ekonomi eropah bakal bermula.... Kesannya kita juga akan terpalit sama...

p/s : Kebangkitan Islam Di Mesir Dan Dunia, Kejatuhan Eropah/Amerina/Yahudi Dinanti. 

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 9 February 2011

Doraemon : - Keterhutangan Kewangan Serius!!!


 Apa maknanya? hampir semua dari kita berhutang ketika membeli rumah, berhutang ketika membeli kereta, berhutang ketika hendak belajar atau menghantar anak2 belajar, berhutang membeli itu ini dengan kad kredit. hutang-hutang yang menimbun ini telah mencipta bunga yang tinggi. bunga ini ditampung pula dengan proses cetakan wang kertas yang baru untuk melangsaikan hutang-hutang dari bunga tadi. Kesannya ialah wang baru mencuri nilai wang lama dlm pasaran menyebabkan nilai wang RM menjadi rendah. Lebih banyak wang kertas diperlukan untuk membeli barang2 dan perkhidmatan yang terhad, menjadikan harga barang tadi naik mendadak. Inilah inflasi!

Jadi tidaklah menghairankan kenapa kerajaan sentiasa menaikkan harga barangan keperluan. Sebabnya ialah mereka telah mencetak wang baru yang banyak dan kita kena menggunakannya untuk menambahkan kantung pihak2 bank yang kesemuanya adalah kroni pemerintah. lihatlah kalau barangan itu dikatakan dikawal, harganya sentiasa naik dan naik tetapi barangan yg tidak dikawal contohnya komputer dan telefon bimbit, harganya sentiasa saja turun.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 6 February 2011

Revolusi MESIR : - MOSSAD Mula Menjalankankan Operasi Dajjalnya


 Seperti yang dijangka, Israel mula memainkan peranan untuk melindungi Regim Hosni Mubarak daripada jatuh d itangan rakyat. Operasi pertamanya, meletupkan saluran gas di utara Semenanjung Sinai.

Matlamatnya untuk memburukkan golongan anti Mubarak. Kita tengok dengan pantas dan segera pihak kerajaan menyalahkan golongan penentang regim.

Umum mengetahui dahulunya Israel pernah menduduki Semenanjung Sinai sehinggalah mereka menyerah kembali kepada Mesir dalam Perjanjian Damai Camp David 1978.

Untuk melakukan sabotaj amat mudah buat Israel melalui MOSSAD kerana mereka pernah menduduki tempat berkenaan dan tahu segala lokasi rahsia. Tujuan letupan adalah untuk mengalih perhatian rakyat terhadap Regim Mubarak.

Mesir mempunyai simpanan gas asli sebanyak 1.7 trilion meter padu dan yang ke 18 terbesar di dunia.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 3 February 2011

Revolusi : - Sumpahan Rakyat Terhadap Hosni Mubarak Murtabak

Mesra : Bekas PM Israel Ehud Olmert Bersama Hosni Mubarak 

APABILA disebut tentang Mesir, salah satu tamadun paling lama di dunia, umum mungkin akan mengenang monumen-monumen popular seperti piramid Giza dan Sphinx, universiti Islam paling lama dan terkenal, Universiti Al-Azhar, bandar bersejarah Memphis dan banyak lagi. 

Mesir juga selama ini mempunyai nama baik sebagai sebuah negara yang aman dan stabil daripada semua aspek, termasuk politik. Tetapi siapa sangka, negara contoh seperti Mesir itu sebenarnya menyembunyikan imej sebenar apabila isi huninya tidak berpuas hati dengan kepimpinan negara itu. 

Ia kini mempunyai wajah yang berbeza. Imej Mesir sekarang bukan sahaja dicela dengan demonstrasi jalanan dan darurat, malah telah mengakibatkan pelbagai jenis perhubungan telekomunikasi tersekat serta pelbagai sumber mendedahkan bahawa ibu negara Mesir, Kaherah berada dalam keadaan membahayakan. 

Kesemua hiruk-pikuk yang wujud ini bukanlah terhadap sesuatu organisasi, parti politik atau tanda protes terhadap sesuatu negara. Ia sebenanrnya merupakan serangan secara langsung oleh penduduk-penduduk Mesir yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan presiden mereka, Hosni Mubarak. 

Memegang tonggak kepimpinan nombor satu negara itu sejak 30 tahun yang lalu adalah satu tempoh yang sangat lama. Hosni, 82, terlalu kukuh atau berdegil dengan mengekalkan kuasa yang dipegang sejak tahun 1981 berikutan pembunuhan presiden sebelum itu, Anwar Sadat. 

Anwar Sadat yang mati dibunuh dalam satu acara perbarisan tentera memperingati Israel Arab, telah diganti oleh Hosni yang ketika itu berkhidmat dalam Tentera Udara Mesir dan Naib Presiden pada tahun 1975 di bawah Anwar. 

LEBIH 300,000 rakyat Mesir keluar dari rumah untuk mengadakan antara demonstrasi terbesar dalam sejarah negara itu. 

Produk tentera udara 

Hosni dilahirkan pada 4 Mei 1928 di Kafr-El-Meselha selepas tamat sekolah tinggi dan menyertai Akademi Militer Mesir, di mana beliau menerima Darjah Sarjana Muda dalam Sains Ketenteraan pada 1949. 

Pada tahun berikutnya, Hosni menyertai Akademi Tentera Udara Mesir dan akhirnya mendapat Sarjana Muda Sains Penerbangan dan di tugaskan dalam skuadron pengebom. 

Selepas itu, Hosni diterima masuk ke sekolah latihan juruterbang Kean, Moscow dan sebaik menyempurnakan latihannya itu, Hosni menjadi pegawai Tentera Udara Mesir dan diberi mandat berkhidmat sebagai juruterbang dan naik pangkat menjadi panglima markas. Kerjaya tentera udara beliau sampai kemuncaknya pada 1972 apabila menjadi Komander Tentera Udara. 

Beliau kemudian mengahwini wanita kacukan berdarah Barat, Suzanne dan mempunyai dua orang anak lelaki, Alaa dan Gamal Hosni Mubarak. Media melaporkan Alaa dan Gamal dipercayai sejak sekian lama dipersiapkan sebagai pengganti Hosni kelak. 

Hosni mempunyai personaliti tersendiri apabila sering diibaratkan sebagai pemimpin Arab yang berkawan rapat dengan kuasa besar Barat, Washington selama berdekad-dekad tahun. 

Ekoran keakraban itu, beliau juga pernah beberapa kali menjadi sasaran pembunuhan kumpulan tertentu yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan beliau. 

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 1 February 2011

Live : - Kejadian Sebenar Di Mesir.


Rusuhan dan darurat di Mesir adalah berpunca daripada revolusi rakyat menentang kerajaan pimpinan Hosni Mubarak. Revolusi ini diinspirasikan daripada revolusi Tunisia baru-baru ini dan dijangka banyak negara timur tengah akan turut menurut jejak langkah rakyat Tunisia dan Mesir untuk berdemo. 

Hosni Mubarak ialah diktator yang memerintah Mesir selama 30 tahun, dan mungkin anda tidak tahu Hosni Mubarak adalah pemerintah kejam, perampas harta rakyat dan juga sekutu US dan juga menyokong Israel. Media Malaysia kurang melaporkan berita mengenai ini dan ramai yang tidak tahu, ingat Mesir…bunyi Arab tu semua aman…semua baik-baik ke? Dah jadi riuh baru kecoh satu dunia. 

1. Huru-hara dan rusuhan di hampir semua tempat di Mesir 

Rusuhan berlaku merata-rata tempat, orang awam bertempur dengan polis dan tentera…ramai terkorban, ramai cedera parah. Orang yang tak bersalah pun boleh jadi mangsa tanpa sedar. 

2. Internet, Komunikasi Telefon Bimbit disekat 

Dah beberapa hari sejak kerajaan Mesir menyekat Internet dan komunikasi telefon bimbit serta servis Blackberry. Menyukarkan orang ramai untuk berhubung. Ramai ibu bapa di Malaysia risau keadaan anak mereka di Mesir yang gagal dihubungi dan tidak tahu keadaan terkini isu di sana. 

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 29 January 2011

Undi : - Pilih Cikgu Mala, Maka Tiada Rasuah...


 Mubarak yang baru pulang dari pejabat tanah daerah menghempaskan dokumen yang dipegangnya. Rasa marahnya belum hilang.
“Maaflah Encik Mubarak. Tanah ini syarikat bumiputera sudah masuk lubanglah. Kerajaan negeri sudah bersetuju hendak beri kepada syarikat itu,” kata Encik Razali, pegawai di pejabat tanah masih terngiang-ngiang di telinganya.
 
“Macam mana ini Encik Razali. Saya sudah lama memohon tanah itu. Kenapa tiba-tiba saja orang lain hendak potong jalan,” suara Mubarak hampa. 

“Maaflah saya tidak boleh buat apa-apa. Sekarang ini semua main politik,” kata akhir Razali sebelum Mubarak melangkah keluar dari pejabat pegawai muda itu. Mubarak memang berasa panas hati kerana dia telah lama berhajat memohon tanah itu untuk menjalankan projek ikan air tawar dan permohonannya hamper diluluskan. Oleh kerana terlalu yakin yang dia akan mendapat tanah, Mubarak telah membuat pinjaman bank bagi me-rialisasikan impiannya itu. Tetapi entah bagaiamana tanah yang sepatutnya bakal menjadi miliknya telah terlepas ke tangan orang lain. Mubarak tahu bahawa tanah tersebut diberikan kepada pemohon lain dengan bantuan orang dalam dan perkara yang sama yang dialaminya juga pernah berlaku kepada rakannya Sulaiman.

Akhirnya Mubarak nekad. Dia mesti melaporkan perkara itu kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR). Dia yakin orang dalam yang terlibat bukan calang-calang, pastinya pegawai yang berpengaruh dan berkedudukan tinggi. Dua hari kemudian, Mubarak kelihatan berjalan keluar dari pejabat BPR negeri. Dia baru saja selesai membuat laporan mengenai perkara yang menimpanya kepada Abdullah, seorang pegawai di pejabat BPR itu.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 28 January 2011

Khilafah Dan Kebangkitan Islam : - Inside Story - Is Mubarak's rule threatened?

 
 
Tunisia ke Mesir ke Nusantara...
Tak mustahil malah InsyaAllah diharap berlaku..
Dengan keadaan politik2 semasa yang tidak menentu di Malaysia
dan muaknya Rakyat Malaysia terhadap politik2 kepartian yang ada..

Satu reform baru dengan InsyaAllah Tunku Mizan mengambil Pemerintahan Di Malaysia dengan Pasukan Keselamatan Tentera dan Polis
diletakkan di bawah beliau dan kemudian Satu pemerintahan Baru Malaysia.. Khilafah.... Laughing Our Wish ALLAH Will 

Kenapa nak lari? umno pun kenalah belajaq-belajaqlah kat anak mubarak murtabak ni ya :D 

KAHERAH - Seorang anak lelaki Presiden Mesir, Hosni Mubarak melarikan diri ke London dengan membawa 100 bagasi, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Anak lelaki Hosni itu, Gamal berusia 48 tahun melarikan diri selepas sjeumlah para penunjuk perasaan yang mendapat ilhan dari kejadian di Tunisia menuntut peletakan jawatan bapanya.

Bapanya telah memerintah Mesir selama 30 tahun selepas kematian Anwar Sadat yang mati ditembak dalam satu majlis ketenteraan.

Gamal kerap dikatakan akan menggantikan bapanya sebagai Presiden Mesir.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 27 January 2011

Harga Barang : - Blogger UMNO Sendiri Yg SAHKan :D


hadiah terbaik Kerajaan kepada Rakyat,Rakyat didahulukan,memang tepat sekali,mari main teka-teki lepas ni barang apa yang naik pulak?

mintak lah sesangat naik cepat2.. tolonglah naik.. naik tinggi sekit.. takat 40-50 sen tuh macam tak best jah.. kalau boleh kasik naik 4-5 ratus hengget ... sedap seket halwa telinga nih dengor... jangan korang risau.. melayu tetap pangkah korang... tapi jangalah lupa selitkan kain pelikat, atap, gula2 hacks masa PRK /PRU nanti.... "BN Menang Rakyat Senang"... hahahahaha...

 psst : - "BN Menang Rosmah Senang"

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat