Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label upsi. Show all posts
Showing posts with label upsi. Show all posts

Saturday, 7 January 2012

Sebelum Keputusan Kes Anwar Ibrahim, Pkajib Dah Lari.....


Menjelang keputusan mahkamah esok Jan 09, 2012 terhadap DSAI, Najib siang-siang sudah terbang ke Afrika Selatan untuk menghadiri sambutan ke100 ANC. Penting sangat ke ANC kepada kerajaan Malaysia atau sengaja tidak mahu melihat kebangkitan rakyat..??
Najib PM takut bini tuu...takdak apa yg boleh diharapkan sangatt!!. Tengok semalam semasa dia naik BELON.. jalan mcm org senak perut.. KAKI dah kebas sampai ke PAHA!!

Ni mesti ikut jejak mahathir dulu la....pi luar negara suruh timbalan bunuh orang kg memali... la ni najib lak buat.... yg nak pi perhimpunan tu... berhati- hati lah dan pandang siapa disebelah anda... nampak pelik sikit .. pukui ramai ramai jangan tunggu taik!!...

Taktik yang dah BASI...

 Kalau jadinya Havoc... Muyiddin yang jadi mangsa... Nasihatku untuk Muyiddin..Jangan jadi bodooh... Jangan nak tunjuk Hero.. Jangan nak jadi Pandai terlebih... 

 Najib punya arahan...nak letak dibahu Muyiddin... 

 Semasa ketiadaan Najib, Lu berkuasa untuk jatuhkan Image Najib...Teruskan agendaMu menikam Najib dari Dalam...
Kalau tidak, kamu yang akan tertikam... Jadilah seperti Black Moses yang terpaksa resign menerima tanggung-jawab ke atas isu Memali akibat angkara Mamak Kutty(Mahathir)...

DAN tidak lupa, cara Bapak Najib menjatuhkan Tunku Abdul Rahman.. 

Cetuskan 13Mei, Tunku pun Resign..

DAN Bapak dia naik Takhta dan Berkuasa..

 AkhirNya Bapak dia juga tergelunsur di tangan Datuk Harus Idris dan meninggalkan Najib sekeluarga dan kita semua... 

 Begitu jugak cara Mahathir menjatuhkan Tun Hussien Bapak kepada Hisap Tok Muyiddin... 

 Diupahnya Suleiman Palestine bertanding Pengerusi UMNO...Tun Hussien pun malu ditandingi Kucing Kurap dan Resign... 

 Dulu, Kini dan SelamaNya UMNO jatuh-menjatuhkan.... 

 KULI dan Black Moses pun pernah bertanding Pengerusi dan Timbalan Pengerusi.. AkhirNya UMNO asal terBubar....DAN Mengizinkan Tun Lee Leong Sik memangku Jawatan Memanda Menteri seketika.... 

 Dibubarkan oleh Mamak Kutty(Mahathir) 

Kehh..kehh..kehh..

 Nyet....nyett...nyettt

psst....Lariii jangan tak lariii....

Baca Berita Penuh ..

Pembaca Berita TV3 Tersasul...


Gara-gara tersasul sehingga menyebut nama Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia, Nur Jamalina Mohamad Jamali yang bertanggungjawab membaca berita dalam Buletin Utama TV3 malam semalam terpaksa membuat permohonan maaf di dalam twitter beliau.

Kesilapan itu terjadi ketika beliau sedang membacakan berita tentang lawatan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak ke Afrika Selatan yang dijemput menghadiri ulang tahun ke-100 ANC. Bagaimanapun, Nur Jamalina atau lebih dikenali sebagai Jay Jamalina tersasul menyebut "Datuk Seri Anwar.." sebagai Perdna Menteri Malaysia. Jamalina bagaimanapun telah meminta maaf sambil memberikan sebab beliau tersasul kerana terdapat begitu banyak membacakan berita tentang Anwar Ibrahim sebelum itu.

Sesiapa yang mengikuti Buletin Utama 7 Januari mendapati bahawa sebelum berita tentang lawatan Najib Razak ke luar negara, Jamalina telah membacakan berita tentang kronologi kes liwat II Anwar Ibrahim malah telah menyebut pihak pembela meminta penangguhan sebanyak 75 kali sebelum ini. Ia kemudian disusuli pula dengan berita 'amaran' dan peringatan daripada Muhyidin dan Pengerusi KITA Kedah yang mencemuh perhimpunan 901 yang disifatkan sekadar mengacau.


Permohonan maaf Jamalina di dalam twitter beliau.

 Bagaimanapun tahniah diucapkan di atas keberanian Jamalina yang mengakui kesilapan beliau dan berkata perkara itu tidak disengajakan. Jangan pula selepas ini kita akan dengar berita Jamalina menghantar borang menyertai Ahli UMNO...kerana ikhlas...

klik sini untuk tonton video tersebut

psst....Gadis seksi ini mesti menyokong Anwar Ibrahim....kekekek...

Baca Berita Penuh ..

Anwar Didapati Bersalah, Dijatuhi Hukuman Dan Dibenar Ikat Jamin…


Mengulas mengenai keputusan mahkamah pada 9 Januari, Anwar turut melihat perkembangan itu akan memihak kepada Pakatan Rakyat.

Malah ada di kalangan penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat yang berpendapat mereka akan meraih sokongan lebih besar "cukup untuk mengambil alih Putrajaya" sekiranya mahkamah memutuskan untuk memenjarakan Anwar, kata ahli parlimen Permatang Pauh itu lagi.

Keadaan Yang Amat Menarik

Satu keadaan yang amat menarik telah berlaku semasa temubual Anwar dengan Malaysiakini. Setelah diberikan rentetan perkara yang akan berlaku dalam seminggu ini, seseorang akan berfikir bahawa Ketua Umum Keadilan, Anwar Ibrahim akan kehabisan perkara yang boleh diperkatakan.

Dengan mengenakan pakaian “classy stripe suit” yang amat meyakinkan semasa pertemuan dengan Malaysiakini untuk temuduga semalam, Anwar langsung tidak menunjukkan kegelisahan, bahkan beliau menunjukkan keyakinan yang amat tinggi, hampir tidak sedikit pun merasakan bahang keputusan perbicaraan liwat yang akan dihantar pada hari Isnin nanti.

Dengan meminta secawan kopi dari pembantu beliau, manusia yang berusia 64 tahun itu hanya mengeluh tentang rasa "sedikit mengantuk" pada masa itu, dan seterusnya menambah bahawa ini bukanlah disebabkan berterusan berceramah di seluruh negara.

Anwar bagaimanapun terus membuka bicara dengan menceritakan telatah anak lelaki tunggalnya, Ehsan, yang kini berada di dalam negara untuk menghadiri majlis perkahwinan kakaknya.

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim amat jarang bercerita mengenai anak lelaki beliau, Ehsan yang kini menuntut di peringkat sarjana di sebuah universiti di Amerika Syarikat.

Dengan berjenaka, Anwar mengambil peluang itu untuk menceritakan mengenai Ehsan yang telah dijadikan sebagai modal untuk menyerang beliau berhubung perbicaraan kes Liwat 2 yang bakal diputuskan minggu depan.

"Awal-awal pagi lagi anaknya itu sudah mengajaknya untuk bersenam", kata Anwar yang mengharungi jadual sibuk saban hari sehingga beliau terpaksa pulang ke rumah pada jam dua pagi.

Ketulenan Perjuangan Anwar Ibrahim

Jika kita berfikir sejenak… bagaimana jikalau kita sendiri berada di dalam kedudukan Anwar Ibrahim… tentunya menggelupur perasaan hidup tak tentu arah dalam masa seminggu ini.

Tapi, bagi seorang pejuang tulen, tidak ada apa-apa yang perlu digusarkan…. Masuk penjara, bagi Anwar tidak mengapa… kerana inilah harga perjuangan yang perlu dilalui untuk menyedarkan Rakyat betapa perlunya Rakyat di negara ini melakukan perubahan.

Kegusaran Anwar ialah apabila Rakyat membutakan mata, memekakkan telinga bila berhadapan dengan masalah-masalah yang dihadapi rakyat seperti harga barang naik, kos kehidupan memeritkan seluruh keluarga kita, wang rakyat dikhianati oleh pemimpin korup dan akhirnya Rakyat Malaysia berterusan ditipu oleh Umno dan Barisan nasional demi kepentingan politik dan kuasa mereka.

Kalau nak disabitkan kesalahan yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim… dari dulu lagi puak-puak pemimpin UmnoBn akan mengorek selagi boleh semua penyelewengan Anwar sejak beliau memasuki Umno pada tahun 1982.

Tetapi TIDAK ADA SATU PUN tuduhan penyelewengan yang didedahkan atau dibuktikan semenjak beliau dipecat pada 2 September 1998.

Kalau ada seinci tanah yang diambil oleh Anwar, sudah pasti tuduhan akan dibongkarkan… Jika ada satu penyelewengan kewangan berlaku semasa beliau Menteri Kewangan selama 8 tahun, sudah pasti beliau sudah lama didakwa di mahkamah. Kalau ada satu pembongkaran mengenai beliau memiliki rumah Jutaan Ringgit, sudah tentu Anwar senasib Khir Toyo…

SEKS

Sebab itu Anwar dituduh dengan tuduhan yang membabitkan seks sejak dari zaman Fitnah Mahathir hingga ke zaman Fitnah 2 Najib. Sebab isu seks ini membuka selera mata dan telinga kebanyakan rakyat di dunia ini…

Isu seks ini tidak perlu menunjukkan bukti… apabila diperkatakan orang tentang seks… adrenalin manusia akan meningkat… dan orang mudah percaya… terutamanya orang Islam yang tiada pegangan AlQuran yang tidak takut memfitnah sesama manusia tanpa 4 orang saksi yang adil…

Sebab itu kes Fitnah 2 ini hanya membabitkan “kata-kata” Saiful sahaja sebagai bukti pendakwaan tanpa bukti berdokumentasi yang kukuh untuk mendakwa. Mereka hanya mencipta persepsi dari ayat-ayat yang diperkatakan oleh Saiful, yang boleh memesongkan pemikiran manusia yang tiada pegangan agama Islam dan AlQuran.

Dengan keadaan dan tanggapan orang ramai yang berlaku sekarang ini, maka Najib, Umno dan Bn akan “menitahkan” bahawa Anwar didapati bersalah, dikenakan hukuman dan dibenarkan ikat jamin, kerana Anwar tidak boleh dimasukkan ke penjara kerana peristiwa dan kebangkitan Rakyat tahun 1998 akan berulang.

Inikah yang akan berlaku??? Kerana Najib sudah tidak sanggup untuk menghadapi kehilangan pengundi atas pagar orang-orang Melayu, dan dalam masa yang sama Pakatan Rakyat akan terbantut dalam tindakan seterusnya…

Adakah ini ‘Checkmate’ untuk Anwar atau ‘Checkmate’ untuk Najib …?!!!

psst...Pakjib nak gi afrika buat apo tu?? nak lari ker?? kekekke....jangan balik2 terus botak sudah laaa...

<br />bebas 901<br />

Baca Berita Penuh ..

Friday, 6 January 2012

Anwar Bebas 901 : Anwar Setaraf Perdana Menteri 12 Januari...


Walaupun keputusan samada Anwar akan dipenjarakan ataupun tidak hanya akan diketahui pada 9 January 2012 nanti iaitu Isnin ini..

Namun,sudah ada jemputan buat Anwar yang boleh disifatkan sebagai setaraf "Perdana Menteri" di luar negara..

Jemputan tersebut datangnya dari Negara Turki melalui Perdana Menterinya,
Recep Erdogan,

Erdogan telah menjemput Anwar untuk berucap di pejabat beliau..

Kebiasaannya...
individu yang berucap di pejabat Perdana Menteri Turki ini adalah merupakan seorang Ketua Negara atau Perdana Menteri bagi sesebuah negara...

Anwar dijadualkan berucap di pejabat Erdogan pada 12 January 2012..

Sebelum itu..
Anwar juga mendapat jemputan dari cucu Pejuang india Mahatma Ghandi,Raj Mohan untuk ke Bombay bermula dari 9 hingga 11 January ini untuk lancarkan kempen besar-besaran menentang rasuah di India..

Bermakna,sekiranya Anwar dibebaskan 9 january ini..
beliau akan berlepas ke India bagi memenuhi jemputan cucu Mahatma Ghandi tersebut..

Walaupun Anwar dihina dan di fitnah dengan begitu teruk oleh UMNO di dalam negara ini..

 Namun,masyarakat antarabangsa tetap menghormati Anwar sebagai pemimpin yang berwibawa dan berkarisma... 

psst....Dato seri pakjib dan Datin kakmah akan guna apco untuk lobi kasi dia dijemput ke america dan canada untuk berucap keh keh keh... guna duit rakyat lagi...
BN tak lengkang dari pergunakan duit rakyat ... tu lah hidup BN... cuma rakyat UMNO aja yg buta..
..

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 5 January 2012

Amanat Anwar : Lautan Manusia Di Machang....Media UMNO Kata 100 Org Jer...

Padang Majlis Daerah Machang (MDM) malam tadi penuh sesak dengan orang yang datang untuk mendengar pesanan dan peringatan Anwar Ibrahim menjelang hari menjatuhkan hukuman ke atas beliau atas tuduhan meliwat.

Kira-kira 40,000 orang ramai yang datang dari segenap penjuru di Kelantan untuk mendengar amanat dari tokoh yang didoakan bakal menjadi pemimpin nombor satu Malaysia

Sejak dari Asar lagi orang ramai terutamanya dari Gua Musang, Jeli dan termasuk dari Terengganu sudah mulai memenuhi padang MDM. Cuaca yang cerah tanpa hujan tambah menarik minat orang ramai untuk mengikuti amanat Anwar.

Walaupun hanya Tuhan sahaja yang tahu apa yang sedang bergelora di dalam hati Anwar bagi menghadapi 9 Januri, tetapi beliau seperti biasa terus membakar semangat rakyat dan memberi harapan agar terus berjuang dan melawan untuk menjatuhkan UBN.

Katanya dirinya tidak penting yang penting rakyat dan UBN mesti dijatuhkan untuk memastikan rakyat selamat. Ketidakadilan, korupsi, penyelewengan dan pengkayaan kroni di dalam Umno hendaklah di tentang habis-habisan.

Bagi dirinya, katanya dia akan bersama rakyat walaupun dalam keadaan apa sekali pun. Malam kelmarin katanya beliau bersama keluarga sudah berbincang untuk menghadapi apa saja kemungkinan.

"Kami berbincang dan keluarga memutuskan agar saya menghadapinya tanpa melarikan diri... bagi mengelakkan diri di penjara," katanya penuh semangat.

"Iya saya mengambil keputusan untuk bersama rakyat walaupun apa akan terjadi," katanya disambug dengan laungan dan takbir.

Keputusan itu menjelaskan bahawa Anwar sudah membuat perhitungan rela mati kerana memperjuangkan keadaan kepada rakyat dan meruntuhkan sistem pemerintah UBN yang zalim dan tidak adil.

Dengan gaya seorang pidato bebas tanpa duduk di restrom dan bergerak ke segenap penjuru pentas Anwar sekali lagi mengulangi komitmen Pakatan Rakyat terhadap nasib dan masa depan rakyat dan negara.

Katanya sekiranya Pakatan Rakyat diberi kemenangan, segala keperluan rakyat yang terdesak kini dan tidak dapat diatasi oleh kerajaan UBN seperti masalah kenaikan harga barang, pengangguran akan diatasi.

"InsyaAllah kalau hari ini kita menang, esok juga kita akan turunkan harga petrol", katanya di sambut laungan takbir Allahuakbar.

"Sekiranya kita menang kita akan tuntut royalti minyak supaya dikembalikan ke Kelantan," sambugnya, sekali lagi disambut dengan gemuruh oleh para hadirin. Di celah-celah sambutan itu terdengar jeritan dan pekikkan tumbang kan Umno pengkhinat.

Dalam pidato selama kira-kira 45 minit itu Anwar mengajak rakyat supaya tidak terpengaruh dengan gula-gula atau sogokan kewangan oleh Umno. "Anak muda jangan mudah terpengaruh dengan wang RM50 sehingga menggadaikan maruah negara," pesannya.

Sebelum Anwar, turut menyampai ucapan Pengerusi Perhubungan PKR Kelentan Abdul Aziz Kadir, Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail, Speaker Dun Kelantan Nasruddin Daud yang mengganti Tok Guru yang sepatutnya hadir tetapi terpaksa membatalkan kerana kurang sihat.

psst....Kenapa begitu ramai sekali. bukankah anwar tu jahat orgnya. mengapa ? kenapa ? why ? Timkaiya ? Limaza ?

Ops...polis membenar PR buat perhimpunan bebas 901...Polis mengkhianati dato seri pakjib dan datin kakmah... 

  
  Masih Ingat dengan peristiwa ini??


Baca Berita Penuh ..

Jika Anwar Dipenjara, Najib Bagaikan Membunuh Diri..UMNO Hancor!!!!


Mahkamah tanpa integriti, yang akan melakukan apa sahaja yang UMNO mahu berbuat, bukan sahaja menjatuhkan hukuman terhadap Anwar… tetapi seluruh negara. UMNO itu sendiri dilihat sebagai sebuah parti tanpa integriti, pariah seperti junta Burma yang ganas di mata dunia. 
Keputusan bersalah juga seperti vendetta peribadi untuk Najib, yang dicemari dengan skandal begitu banyak yang terdapat persepsi buruk tentang ciri-ciri serta imejnya. Anwar mempunyai personaliti dan imej yang lebih baik walaupun semua usaha-usaha oleh UMNO untuk merendahkan beliau.

UMNO gagal untuk melihat bahawa walaupun Anwar di dalam penjara, Pakatan Rakyat akan bergerak. Gabungan itu telah berkembang lebih matang dalam tempoh empat tahun yang lalu dan setiap ahli parti telah bertekad untuk mengekalkan perpaduan dan misi serta visi keseluruhan pakatan. 

Setakat ini, semua parti-parti komponen Pakatan Rakyat telah dapat membuang kuda Trojan yang ditanam oleh UMNO, meninggalkan Pakatan Rakyat dengan pakaian yang mantap dan lebih kukuh, dihormati kerana integriti.

Ramai penganalisis politik percaya bahawa dengan meletakkan Anwar di penjara…, Najib dan UMNO akan membunuh diri politik mereka. Mereka mengatakan ia tidak dapat dielakkan bahawa rakyat akan merasa simpati yang lebih besar ke arah Pakatan Rakyat dan sebenarnya akan mengalih undi daripada UMNO.


BN akan kalah teruk

Dalam kajian berdasarkan pelbagai laporan perisikan, telah menunjukkan bahawa BN akan kalah teruk pada PRU13.

Rakyat sudah menganggap kes Fitnah 2 ini adalah satu LAWAK JENAKA FITNAH KE-2 paling besar di dalam sejarah Malaysia. Rakyat pasti tidak percaya dengan Fitnah ini.

Sebab itu, BN akan menyaksikan satu Tsunami Amat Besar akan melanda politik Negara ini, apabila Anwar dipenjarakan.

Keadaan ini berlaku disebabkan pengundi-pengundi atas pagar
 terutamanya orang-orang Melayu, yang sekarang ini menjadi harapan UMNO untuk menang dalam pilihanraya, akan pasti memberi undi simpati kepada Anwar Ibrahim sebagaimana PRU10.

Ini akan pasti berlaku, kerana bagi orang-orang Melayu terutamanya yang masih ada keimanan Islam mereka, pasti tidak dapat menerima Fitnah tersebut, apatah lagi mahu bersubahat dan mendapat dosa besar dengan menyokong fitnah dan kezaliman yang telah berlaku.

Mereka pasti akan bangun menentang kezaliman UMNO terhadap Anwar Ibrahim sepertimana berlaku kebangkitan orang-orang Melayu pada tahun 1998. UMNO, bahkan sesiapapun tidak akan dapat menahan Gelombang Rakyat ini.

Dengan sokongan yang diperolehi dari pengundi Melayu atas pagar ini, disamping sokongan Melayu sedia ada, dan sokongan padu masyarakat Cina serta sokongan orang-orang India, maka sudah PASTI UMNO akan berkubur dan menjadi sejarah di Negara ini.

INGAT Najib !!!! Anak-anak Muda akan bangkit dengan darah dan nyawa sekalipun untuk menentang KEZALIMAN oleh kamu dan UMNO, kerana kebangkitan kami adalah untuk masa depan seluruh RAKYAT MALAYSIA !!!

AYUH !!! Anak Muda … kita bangkit menentang kezaliman !

psst...Hai....yg dok buat report pasal bebas Anwar 901 tu...puak2 umno jer...mana pi MCA??? MIC???GERAKAN???..nampak sangat umno banyak melakukan kesalahan berbanding dengan geng2 dia didalam BN...



Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 4 January 2012

Tahu dan jangan buat tak tahu


Sepuluh tahun dahulu Setiausaha Pertahanan Amerika Donald H.Rumsfeld telah ditanya oleh wartawan tentang niat Amerika untuk menyerang Iraq. Rumsfeld telah memberi satu jawapan klasik ' There are known knowns ... there are known unknowns... there are also unknown unknowns' — atau ada pekara yang diketahui dan kita tahu... ada pekara diketahui tetapi kita tidak tahu...ada pekara yang tidak diketahui dan kita tidak tahu.

Dua belas tahun dahulu Anwar Ibrahim telah dituduh meliwat pemandu peribadinya Azizan Abu Bakar. Pada tahun 2004 kes liwat ini telah dibuktikan tidak berasas dan Anwar dibebaskan. Fakta pembebasan Anwar ini diketahui dan kita semua tahu. Anwar Ibrahim dipenjara selama 6 tahun bukan kerana meliwat tetapi kerana salah guna kuasa. Tentang fakta salah guna kuasa ini ramai yang tidak tahu dan ramai yang buat-buat tidak tahu.

Pilihanraya ke 12 - Pakatan Rakyat telah mendapat sokongan ramai dan berjaya menafikan Barisan Nasional majoriti dua par tiga di Parlimen. Anwar Ibrahim dilantik menjadi Ketua Pembangkang. Pakatan Rakyat telah menyediakan diri untuk mengambil alih pertabiran kerajaan Malaysia. Pakatan Rakyat juga mencadangkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia dalam kerajaan Pakatan Rakyat. Semua ini diketahui dan kita semua tahu.

Pada 28 Jun Saiful Bukhari telah membuat laporan polis bahawa dia telah diliwat oleh majikannya yang bernama Anwar Ibrahim. Ini pekara diketahui dan semua orang tahu.

Pada 1 Julai 2008 Balasubramaniam anak lelaki Perumal telah mengeluarkan Surat Akuan Bersumpah dimana secara terang dan jelas dia mengumumkan kepada dunia bahawa Altantuya Shaariibuu ialah bekas kekasih Najib Razak. Balasubramaniam juga memberitahu kepada dunia bahawa Najib juga telah meliwat Altantuya. Fakta ini ada yang tahu dan ada yang buat-buat tidak tahu. Untuk yang ingin tahu fakta ini ada tercatit - fasal 25 pecahan 2 - dalam Surat Akuan Bersumpah Balasubramaniam. Kalau tidak baca pasti tidak tahu. Susudah membaca jangan buat-buat tidak tahu. 

Klik berita penuh untuk sambungan dan klik video ucapan nur amelina che bakri

Baca Berita Penuh ..

Paaaanassssssssss : Kak Jat Selak Kain Tunjuk Isyarat Freemason...


PUTRAJAYA, 3 Jan -- Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil ketika menyampaikan ucapan sempena penyampaian barangan permulaan perniagaan berjumpa RM 2.63 juta kepada 526 orang kurang upaya (OKU) pada program KAR1SMA Teman 1AZAM OKU di KPWKM di sini hari ini.

Bantuan yang diberikan adalah bagi membantu golongan OKU menceburi perniagaan berteraskan konsep Keusahawanan Sosial dan Pendekatan kebajikan produktif dalam usaha memperbaiki taraf kehidupan golongan OKU. 

-Bernama


Hahaha..
Dalam banyak-banyak pose yang jurugambar Bernama ambil, gambar Shahrizat dengan pose ini juga yang terpilih. Rasanya ramai yang masih ingat lagi isyarat tangan dari Najib sewaktu ucapan pengulungannya di Perhimpunan Agung UMNO tempoh hari.

Dan hari ini, Shahrizat mengulangi isyarat tangan itu di Putrajaya dalam sebuah program bantuan yang diberikan untuk membantu golongan OKU menceburi perniagaan.

Samada ianya merupakan satu isyarat Freemason yang tersembunyi atau mungkin ianya terjadi secara tanpa disedari, allahu'alam.


Tetapi bagi fanatik freemason, pasti mereka yakin bahawa Shahrizat sedang menyampaikan mesej freemason. Mereka amat mempercayai bahawa simbol-simbolyang ditunjuk oleh Shahrizat ini menunjukkan sifat 'penyembahan' dan kecintaan kepada unsur-unsur kesyaitanan.

Marrs (salah seorang pengkaji Freemason) menyimpulkan simbol ini sebagai 'I Love You, Syaitan'. Mengikut fahaman freemason juga, ianya membawa maksud simbol alat kelamin perempuan atau juga disebut 'yoni'. Bagi pengamal ajaran kesyaitanan tersebut, tiga jari yang terbuka merujuk kepada tiga tuhan sembahan iaitu Iblis

Tetapi kebiasaan yang kita faham, isyarat jari tersebut juga sering digunakan oleh kebanyakan remaja sebagai isyarat 'I love U'. Adalah terlalu ekstrim jika kita menuduh Shahrizat ini pengikut fahaman freemason semata-mata kerana isyarat tangannya itu. Mungkin Shahrizat sekadar ingin menyampaikan rasa 'cinta' dan 'kasih' kepada orang ramai yang ada pada program itu.

ATAU..

Mungkin juga Shahrizat ingin menyampaikan maksud tersirat bahawa dia begitu 'kasih dan sayang' pada jawatannya yang disandang ketika ini. Ya. Barangkali itu maksudnya. Jika tidak, sudah tentu dia melepaskan semua jawatannya itu berikutan isu skandal lembu disebabkan oleh ahli keluarganya.

''Yooooo Fremasin''

Fremason bertanggungjawab menyebabkan iraq huru-hara kacau bilau sehingga kini....


psst.....Macam mana pencacai? apa komen pencacai selepas ni??


Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Sekufu Rapat UMNO Hina Kebaikkan....


Henti lesen jual arak di Kulim bukti hudud jejas bukan Islam: MCA

Keputusan Pejabat Daerah Kulim untuk menjadikan daerah ini sebagai kawasan bebas minuman keras menjelang Julai membuktikan pelaksanaan undang-undang hudud akan melibatkan kehidupan bukan Islam.

Pengerusi Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong, berkata sikap berdiam diri kerajaan negeri pimpinan PAS terhadap keputusan Pejabat Daerah Kulim untuk menghentikan pengeluaran lesen menjual minuman keras itu juga membayangkan sokongan mereka terhadap tindakan berkenaan. "Ini juga menunjukkan parti lain dalam pakatan pembangkang tidak berupaya melakukan apa-apa kecuali mengeluarkan kenyataan membantah. "Jika DAP dan (PKR)Parti Keadilan Rakyat mendakwa tidak tahu mengenainya, ini bermakna PAS bertindak sendiri dan tidak menghormati rakan sekutunya kerana tidak memberitahu mereka mengenai keputusan Pejabat Daerah Kulim itu," katanya dalam kenyataan, di sini hari ini.

Chua yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani turut mempersoalkan dakwaan DAP dan PAS sebelum ini bahawa hudud tidak melibatkan bukan Islam, sedangkan banyak contoh sepanjang tiga tahun lalu menunjukkan sebaliknya.

Ini katanya termasuk kes Majlis Perbandaran Subang Jaya di Selangor yang melarang pekerja beragama Islam menghidang minuman keras.

"Walaupun Selangor di bawah pentadbiran PKR, Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim tidak mampu melakukan apa-apa dan sentiasa mengubah pendiriannya berhubung perkara itu.
"Saya percaya isu itu masih belum diselesaikan sepenuhnya," katanya.

Media semalam melaporkan pemilik kedai minuman keras di daerah ini telah menerima surat bahawa lesen mereka akan ditamatkan secara automatik pada akhir Jun. - BERNAMA

psst...Mana dia panglima yg nak meludah mahasiswa tu?? takder teloq ker??

Baca Berita Penuh ..

Kena Kat Batang Hidung Sendiri...

Baju Dan Songkok Anwar Pun UMNO Takut...

Tertarik dengan satu berita di Malaysiakini mengenai seorang bloger UMNO yang menyertai DAP!Tak percaya baca di sini. Penulis blog Sakmongkol AK47 yang juga bekas ADUN Pulau Manis dari Umno, Mohd Ariff Sabri Aziz dilaporkan telah menyertai DAP.Selain Sakmongkol yang merupakan bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Pekan sehingga tahun 2004, turut dikatakan berbuat demikian ialah seorang lagi penulis blog Umno dan veteran parti itu, Aspan Alias

Antara katanya " “Sebagai contoh, kami berdua merasakan Umno sudah bertukar watak menjadi suatu Frankenstein yang tidak lagi boleh dikawal.UMNO yang telah lama disebarkan sebagai perosak melayu akhirnya disedari oleh ahlinya sendiri yang kini mula tertarik dengan DAP yang menurutnya lagi:

“Saya percaya DAP kini lebih relevan dan berfungsi daripada Umno dalam membina negara yang lebih demokratik dan bebas". Dan

“Dalam DAP saya boleh bercakap tentang jerih perih Melayu terpinggir dengan lebih bertenaga berbanding dengan di dalam Umno".

Selanjutnya boleh baca sendiri di berita asal Malaysiakini untuk mengetahui cerita penuh mengenai perkembangan ini.Arif Sabri dengan tegas menyatakan:

“Sebagai Muslim, saya menukar wadah, bukan akidah…dan ini sangat ditakuti Umno. Mereka risau monopoli mereka ke atas Melayu kini berakhir,”

Sekaligus mendedahkan pembohongan UMNO terhadap DAP selama ini.Mat Sabu turut melapurkan bahawa semakin ramai anak muda melayu tertarik dengan DAP, bukan UMNO atau PAS atau PKR.Fenomena politik baru!!!!!

Ambik kau! UMNO pembela melayu konon!

psst....Sesuai jadi pembela bangla...

Baca Berita Penuh ..

Afdlin Shauki Join UMNO....Bijakkkkk Bijakkk.....


Hari ini Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO.. bagi aku ini satu langkah bijak olehnya..

Takkan korang dah lupa kot.. baru-baru ni dalam pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega 2011, kan si Adflin Shauki ni dah mengutuk Rosmah Mansor habis-habisan.. sila lihat video di SINI

Jadi untuk menyelamatkan periuk nasi jalan terbaik baginya ialah dengan menyertai UMNO.. takkanlah Rosmah nak marah dan sekat Ahli UMNO dari mencari makan kot…

Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik Serah Borang Jadi Ahli UMNO


UALA LUMPUR, 3 Jan – Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, hari ini menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO di sini, petang tadi. Turut sama menyerahkan borang keahlian UMNO adalah pasangannya dalam program Maharaja Lawak 2011, Harun salim Bachik.

Borang keahlian mereka telah diterima oleh Setiausaha Kerja UMNO Malaysia, Datuk Ab Rauf Yusoh. Kedua-dua mereka akan menjadi ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang.

Ketika ditanya adakah beliau tidak takut kehilangan peminat apabila menyertai UMNO, Afdlin berkata, peminatnya tidak seharusnya mengamalkan ‘double standard’ kerana beliau masih seperti dahulu walaupun telah menyertai UMNO.

“Saya masih rakyat Malaysia walaupun telah jadi ahli UMNO secara rasmi. Sebelum ini juga saya tetap menyokong kerajaan, UMNO cuma kali ini saya memberitahu secara rasmi pendirian saya di dalam parti politik.

“Secara jujurnya, saya amat tertarik dengan cara kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Transformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri benar-benar memikat hati saya. Oleh itu saya membuat keputusan mahu menyertai UMNO secara rasmi dan secara tidak langung ingin menyumbangkan tenaga dan buah fikiran demi pembangunan negara serta kemajuan industri hiburan,” ujarnya dalam wawancara khas bersama UMNO-Online selepas majlis penyerahan borang keahlian UMNO.

Pendapatnya itu disokong sepenuhnya oleh Presiden Seniman, Harun Salim Bacik.

Menurut Harun, penilaian seharusnya dibuat terhadap hasil karya mereka dan bukan kerana mereka telah menjadi ahli UMNO.

“Saya berharap perkara ini tidak akan dipolitikkan kerana kami ikhlas untuk menjadi ahli UMNO. Apa yang kami lakukan hari ini adalah atas kesedaran tanggungjawab kami sebagai rakyat Malaysia dan harapan kami agar kami akan dapat sama-sama membantu negara serta dapat memajukan lagi industri hiburan.

“Sekiranya ada yang mula berkata-kata bahawa kami masuk UMNO kerana mahu mencari rezeki lebih, itu salah sama sekali kerana rezeki adalah ketentuan Allah dan bukan kerana kami masuk UMNO,” terangnya. - MediaUMNO

psst...Kalau lu tak join..habis la rezeki lu kena gam dek UMNO....kekekekke.....apo2 pun..masuk umno...undi PR...kekeke....bijakkk bijakkk....

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat