Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label wikileaks. Show all posts
Showing posts with label wikileaks. Show all posts

Saturday, 8 January 2011

Khutbah Isu Sosial : - Imam Dibawa Ke Balai Polis..


 psst : - Mesti mamat yang buat report tu dah plan nak togok air kencing setan dengan buat anak malam tu....tu yang marah sangat tu bila kena tegur....huhuhu....ish depa ni pantang bagi nasihat suruh buat baik ja 
kena tahan...suruh hindar rasuah ja kena tahan...lain kali masa khutbah cakap POLITK WANG baru halal ...hHAhaHAhahHA, orang yg buat report tu adalah orang yg bodoh sombong.. kalau kat kelate dinamakan bodo k'etok... jenis tak takut bala ALLAH SWT...


Kota Bharu:
Gara-gara berkhutbah mengingatkan umat Islam menghindarkan gejala maksiat menyebabkan seorang imam dipanggil ke Balai Polis bagi diambil kenyataan.
Imam Muda Masjid Gong Dermin, Pasir Tumbuh, Mohammad Rosadi Awang, 50, petang 3 Januari lalu dibawa ke Ibu Pejabat Oolis Kota Bharuekoran menyampaikan khutbah Jumaat lalu dengan mengupas tajuk tersebut. 

Katanya sudah menjadi kebiasaan di negara ini sambutan tahun baru disambut dengan hiburan dan tarian sehingga larut malam.
"Saya sebut dalam khutbah mengingatkan umat Islam supaya menjauhi amalan tersebut kerana ia boleh mengundang gejala sosial. 

"Sepatutnya anggota Polis yang mengawal ketenteraman tidak membenarkan perkara seperti itu berlaku dan bukan melancarkan program hiburan dijalankan" katanya di sini.
Menurutnya juga pegawai polis yang mengambil kenyataanya berhubung perkara itu memberitahu ada laporan polis dibuat penduduk tempatan terhadap khutbah yang disampaikanya.
Rosadi berada kira-kira dua jam di IPD untuk diambil kenyataan berhubung isi khutbah yang di sampai.
"Anggota polis datang ke rumah saya kira-kira jam 2 petang dan membawa saya ke balai untuk diambil kenyataan" ujarnya. 

Bagaimana pun kata beliau pihak polis akan memanggilnya semula sekiranya belum berpuas hati terhadap siasatan awal yang dilakukan.
Sementara itu Adun Pasir Tumbuh, Ahmad Baihaki Atiqullah berkata, imam terbabit menjalankan tugasnya bagi mengingatkan anak mukim supaya menjauhi gejala yang merosakkan.
Katanya, perkara itu tidak sepatutnya dipertikaikan kerana gejala ssosial sekarang semakin parah terutamanya di bandar-bandar besar. 

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 25 December 2010

Sistem 1Malaysia : - Sistem saman ekor bakal diswastakan



BloggerzExpress : - Tidak mustahil suatu hari nanti SPR, SPRM, PDRM, Kementerian Pendidikan, JKR, dan lain-lain lagi akan di swastakan. Malaysia pun akan diswastakan jadi Malaysia Sdn. Bhd...Tidak semua masalah dapat diselesaikan melalui penswastaan..dari sudut lain penswastaan menggambarkan betapa malasnya pemimpin berkhidmat kepada rakyat.maklumlah setiap perbuatan nak tuntut ganjaran material tapi masa kempen bukan main lagi kata nak berkhidmat dengan ikhlas,jujur dan rakyat untuk rakyat'...poodahh..

UMNO dan Barisan Nasional sudah tidak mampu menyelesaikan beratus-ratus masalah rakyat termasuk isu saman ekor yang sudah berlanjutan bertahun lamanya.jib penghisap darah rakyat Malaysia mahu menswastakan pula sistem pengutipan saman ini. 

Setelah 53 tahun memerintah, kerajaan UMNO tidak ada wang. Ini dapat dilihat apabila kesatuan sekerja menuntut bonus tahunan mereka.Bukan sahaja setakat itu.

Harga petrol ditingkatkan. Bayaran pengangkutan awam naik. Harga barang keperluan pengguna naik. Perkhidmatan naik. Utiliti naik. Semuanya naik.

Malaysia sebenarnya sebuah negara yang sangat kaya. Getah, kelapa sawit, bijih, minyak, balak, emas dan memiliki berpuluh hasil keluaran lain. Ke mana pergi hasilnya ?

Seorang ketua UMNO bahagian diberi paling busuk satu juta melalui projek-projek ihsan, bayangkan berapa juta di'kebas' oleh mereka.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 19 December 2010

Politik : - PRK ke-14: Chua Soi Lek tak Tenang?


【PRK Tenang】Pertarungan ini merupakan kayu uji kepada Chua Soi Lek. Seandainya BN gagal menang dengan sokongan lebih 50% daripada masyarakat Cina, maka kemenangan itu membawa makna kekalahan. Ketika dihubungi MerdekaReview, beliau menekankan bahawa ia merupakan PRK pertama di negeri Johor, iaitu kubu BN, dan ia menguji sejauh manakah benarnya dakwaan BN, bahawa Johor masih kubu yang kukuh untuk BN.

Pilihan raya kecil ke-14 bakal menyusul selepas ADUN Tenang Sulaiman Taha meninggal dunia, awal pagi tadi. PRK ini merupakan pilihan raya kecil pertama yang diadakan di kubu Barisan Nasional - negeri Johor, malah kubu Presiden MCA Chua Soi Lek sendiri, kerana terletak di bawah kawasan parlimen Labis.

Pengkaji politik Wong Chin Huat (gambar kanan) berpendapat, pertarungan ini merupakan kayu uji kepada Chua Soi Lek. Seandainya BN gagal menang dengan sokongan lebih 50% daripada masyarakat Cina, maka kemenangan itu membawa makna kekalahan. Ketika dihubungi MerdekaReview, beliau menekankan bahawa ia merupakan PRK pertama di negeri Johor, iaitu kubu BN, dan ia menguji sejauh manakah benarnya dakwaan BN, bahawa Johor masih kubu yang kukuh untuk BN.

Jikapun BN menang, "dari mana undi itu datang" menjadi persoalan penting. Labis merupakan kubu Chua Soi Lek, yang diwarisi dari bekas Presiden MCA Ling Liong Sik pada tahun 2004. Chua yang tidak bertanding dalam PRU pada tahun 2008 berikutan terdedahnya skandal seks dirinya, menyerahkan kerusi ini kepada anaknya, Chua Tee Yong, yang kini menyandang jawatan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.

Kemenangan membawa makna kalah jikalau...

Justeru itu, PRK ini merupakan pertarungan Chua Soi Lek untuk bangkit semula. Bukan sahaja MCA perlu memenangi undi Cina, malah BN perlu menang dengan majoriti yang besar. Oleh itu, jikalau Chua Soi Lek gagal meraih 50% atau lebih undi Cina, maka kemenangan itu memberi makna kekalahan.

Baca Berita Penuh ..

Kitakah Orang Itu

video 
"Sudah menjadi lumrah kehidupan dunia hari ini, Ramai orang lebih berminat untuk melakukan perkara yang agak sia-sia dari melakukan amalan yang boleh menambahkan saham pahala. Setuju tak dengan pendapat saya??? Ok... Sekarang cuba kita perhatikan, bila kita diajak untuk melakukan amalan kebaikan pastinya ramai dari kita memerlukan masa yang agak lama untuk memikirkan sama ada mahu turut serta ataupun tidak. Lebih malang lagi kiranya ada yang mencipta berbagai alasan untuk membebaskan diri dari ajakan tersebut.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 17 December 2010

Wikileaks : - Rancangan Amerika Yahudi


Menurut pendedahan Wikileaks terbaru daripada kabel Kedutaan Amerika di Britian..diplomat-diplomat Amerika menyatakan Amerika akan menyerang seluruh negara-negara Islam dan dunia Islam termasuk Mekah dan Madinah sekiranya mereka berjaya menawan dan menakluk Iraq, Iran dan Afghanistan 100%, apabila mereka berjaya menakluk ketiga-tiga 100% negara tersebut. maka sebuah negara Amerika versi Asia barat akan ditubuhkan dan maka dengan itu persenjataan secara complete akan dibina untuk tujuan rancangan mereka.

Inil adalah uutuk "Menghapuskan agama Islam kerana ia adalah perosak kepada dunia dan penghalang kepada penjajahan Barat di seluruh dunia" 

Jadi nyawa umat Islam di seluruh dunia bergantung kepada keputusan perang di Iraq dan Afghan. Kalau Iraq dan Afghan ditakluk dan pejuang-pejuang Islam dikalahkan maka dengan mudah Iraq dapat dihancur-lumatkan. Setelah Al-Qaeda dihapuskan maka sampai giliran untuk hapuskan umat Islam pulak.

Islam adalah penghalang terbesar cita-cita New World Order Dajjal. .... matalamat terakhir NWO Dajjal yang mesti di laksanakan sebelum Utopia (syurga dunia) wujud di 'Great Israel'. So, Turkey, Pakistan dan Asia Tenggara going to be 'the next war zone'. 

Wikileaks, Defining the Moment?
http://www.rense.com/general92/wikidef.htm



psst :
Dengan vietnam pun boleh kalah dajal Amerika ni..ada hati nak kalahkan umat Islam..porahhh...!!!..apa-apa pun umat Islam dah kalah pun dengan harta yahudi, contohnya lalai dengan facebook.  

Baca Berita Penuh ..

Sedang Ia Tidak Menanggung Budi Sesiapa Pun

"Harta dunia ini direbut bagaikan hendak dibawa sehingga kelubang kubur.Halal haram bukan asas pertimbangan dalam mengejar kekayaan .dan kesan kepada masyarakat sekeliling tidak pernah diambil pusing.

Kontrak kementerian sana kontrak kementerian sini semuanya dipunggah dari peti wang negara dan disalurkan kedalam poket mereka tanpa sedikit pun merasa takut bahawa hidup dan mati itu hanya satu garisan halus sahaja dan boleh terjadi pada bila-bila masa sahaja.

Apabila harta harta milik rakyat dipunggah masuk kedalam perut mereka secara rakus dan menindas,menyebabkan orang-orang tersebut tidak lagi merasai nikmat akhirat.Harta yang tidak diberkati yang dipunggah itu tidak memberi apa-apa kelebihanpun kepada sipemunggah tersebut.Kita lihat kebanyakkan kes jenayah,masalah akhlak anak-anak semuanya tertumpu kepada golongan-golongan yang memungah harta negara tanpa rasa minggu depannya Allah akan memanggil dia pulang kepadaNya.

Akan tetapi ,bagi yang ikhlas dalam mengejar rezeki Allah, dia tidak akan mengeluh akan rezekinya yang sedikit kerana dia amat faham bahawa hidupnya bukan untuk menjadi hamba wang,tetapi hamba Allah.Dengan hartanya yang sedikit tetapi diberkati,dia mampu untuk mengeluarkan zakat dan dengan itu dapat dibersihkan lagi harta yang Allah beri padanya.Dia tidak pernah risau akan hartanya yang sedikit,dia tidak pernah cemas bila wangnya semakin sedikit.Hikmah rezeki telah dirasainya dengan tenang dan senang.

Allah itu pencipta manusia,dengan sebab itu Allah berikan segala bentuk perangai dan tabiat manusia dalam penciptaan kita agar kita dapat meneruskan hidup didunia ini dengan keadaan yang sentiasa bernafsu baik bernafsu baik mahupun nafsu sebaliknya. Pengajaran disini adalah kita sebagai hamba Allah yang seadanya perlu ingat mengingati sesama kita dan janganlah kita jadikan harta itu 'hidup' dan akhirnya membunuh kita tanpa kita sedar.Allah ingatkan kita sejak 1432 tahun dahulu lagi.

http://www.youtube.com/watch?v=S-At_rbK2ww

yang baik itu Hak Allah dan alpa itu aku hambaNya

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 16 December 2010

Kerajaan nafi Planet X akan langgar bumi

Kerajaan hari ini menafikan dakwaan bahawa Planet X atau Planet Nibiru akan melanggar Bumi dan menyebabkan kerosakan teruk pada tahun 2012.

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Maximus Ongkili berkata Agensi Angkasa Negara (Angkasa) telah bekerjasama dengan agensi angkasa lepas antarabangsa seperti Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Kebangsaan (NASA) Amerika Syarikat bagi menjalankan pemantauan berhubung dakwaan tersebut.

"Pihak NASA telah mengatakan bahawa tiada bukti sahih tentang kewujudan Planet Nibiru dalam pencerapannya. Setakat ini tiada satu pun objek dalam angkasa lepas yang dikenal pasti memberi ancaman kepada Bumi secara langsung.

"Sekiranya kewujudan planet itu sahih, ia akan dapat dilihat dengan mata kasar dan pastinya ahli astronomi akan buat pemantauan objek tersebut kerana semakin menghampiri bumi seperti yang dikatakan," katanya pada sesi soal jawab Dewan Negara di Parlimen.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan Senator Datuk Shamsudin Mehat tentang pendirian kerajaan berhubung dakwaan tersebut.

Dakwaan berhubung Planet Nibiru akan melanggar Bumi mula dibangkitkan pada tahun 1995 namun semakin hangat dibincangkan oleh orang ramai terutamanya di internet sejak tahun lalu.

psst : - hehehe..Wallahualam..kalau betul awatnya...hehehe...takut ker...kalau betul pun..elok sangat la manusia boleh berhenti menjadi manusia yg lalai bermainan alat-alat yahudi yg bernama facebook dan lain-lain seangkatan dengannya...yg bukak dedah sana dedah sini bolehlah di lenyet-lenyet..heheheh...

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 15 December 2010

Politik : Menjelang PRU13 Tahun Depan

 
"Sejarah menyaksikan mantan PM Malaysia Dr Mahathir dan Mantan PM Singapura yang kini menjadi Menteri Mentor Lee Kuan Yew sering berlainan pendapat, tuding menuding dan berlumba-lumba demi menunjukkan siapa yang hebat.

Begitulah lagak mereka berdua sepanjang zaman mereka memerintah dan bersara. Tapi atas nama Anwar Ibrahim, seolah-olah mereka berdua melupakan dulu "peperangan" mereka untuk bersama menyerang manusia yang bernama Anwar Ibrahim.

Walaupun berlainan tanggapan terhadap Anwar. Seorang mengatakan "masuk perangkap" dan seorang lagi dengan "rela hati" . Keduanya mempunyai mempunyai "nilai tambah" kepada UMNO untuk menyerang Anwar.

Menjelang Mac 2011( ramalan PRU ke 13), semakin ramai individu yang bakal digunakan UMNO bagi menyerang Anwar.

Bermula dengan Ezam, Nalla, Zaid Ibrahim, Zulkifli Nordin dan terkini Ummi Hafilda. Dari luar negeri pula Lee Kuan Yew, Wikileaks, CIA, Agensi Perisikan Singapura dan Australia juga tidak ketinggalan.

Itu belum campur serangan media Tv3, RTM, Utusan dan NST setiap hari. Berita " wajah hodoh" Anwar suatu yang wajib untuk disiarkan atas arahan PMNajib.

Semakin banyak penyelewengan yang dibongkarkan oleh Anwar semakin banyak individu diketengahkan untuk menghentam Anwar.

Nampak sangat PMNajib mengalami sindrom "menggelabah yang melampau" untuk menghadapi Anwar dan Pakatan Rakyat.

Semua ini seolah-olah bentuk "penyiksaan" terhadap Anwar sebelum dihumban dalam penjara.

Skrip sudah siap! "

Baca Berita Penuh ..

Friday, 3 December 2010

Selamat Hari Naik Semua.....Hehehehe....

Bersempena hari minyak dan barang naik ni..aku ucapkan kepada kalian ''SELAMAT HARI BARANG NAIK'' hehehe...dengan ini meh kita dengar lagu dari Ali Mamak yang bertajuk semua naik...naik naik naik...


Politik Jap Hehehehe : 
Aku dengan ini mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada DS Najib Razak atas keprihatinan Dato' Seri kepada masalah rakyat dengan menaikkan harga petrol RON95 bermula hari ini selepas kenaikan RON97 baru-baru ini..heheh..nyot..nyot....aku memuji langkah DS najib menaikkan harga petrol ini kerana akan membantu merangsangkan ekonomi negara kerana dengan keuntungan tersebut, rakyat yang terdiri dari kroni PARTI UMNO akan menerima projek-projek pembangunan untuk kesenangan rakyat yang terdiri dari kroni UMNO dan seterusnya mengisi tembolok mereka. ini bersesuaian dengan misi DS Najib Negara berpendapatan Tinggi.

Kenaikkan harga ini juga amatlah baik dari segi ransangan ekonomi kerana apabila minyak naik barangan pengguna lain akan naik juga seterusnya akan membuatkan nilai matawang Ringgit Malaysia akan bertambah kukuh kerana barang naik dan perbelanjaan isirumah rakyat Malaysia akan bertambah, sesuai dengan dasar Rakyat didahulukan Pendcapaian Diutamakan. Dengan dermikian juga kadar OPR dan BLR yang mana itu merupakan kadar riba juga akan semakin bertambah.

psst : tidak disangkal lagi, sememangnya Najib adalah PM yg paling prihatin dan sangat-sangat baik. tengok jelah bonus untuk kakitangan awam, banyak sangat tu. dengan RM500 boleh beli rumah banglow 4 biji, kereta ferarri 5 biji...tu pun ada lebih banyak lagi...Thanks najib...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat