Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label with. Show all posts
Showing posts with label with. Show all posts

Saturday, 29 January 2011

Undi : - Pilih Cikgu Mala, Maka Tiada Rasuah...


 Mubarak yang baru pulang dari pejabat tanah daerah menghempaskan dokumen yang dipegangnya. Rasa marahnya belum hilang.
“Maaflah Encik Mubarak. Tanah ini syarikat bumiputera sudah masuk lubanglah. Kerajaan negeri sudah bersetuju hendak beri kepada syarikat itu,” kata Encik Razali, pegawai di pejabat tanah masih terngiang-ngiang di telinganya.
 
“Macam mana ini Encik Razali. Saya sudah lama memohon tanah itu. Kenapa tiba-tiba saja orang lain hendak potong jalan,” suara Mubarak hampa. 

“Maaflah saya tidak boleh buat apa-apa. Sekarang ini semua main politik,” kata akhir Razali sebelum Mubarak melangkah keluar dari pejabat pegawai muda itu. Mubarak memang berasa panas hati kerana dia telah lama berhajat memohon tanah itu untuk menjalankan projek ikan air tawar dan permohonannya hamper diluluskan. Oleh kerana terlalu yakin yang dia akan mendapat tanah, Mubarak telah membuat pinjaman bank bagi me-rialisasikan impiannya itu. Tetapi entah bagaiamana tanah yang sepatutnya bakal menjadi miliknya telah terlepas ke tangan orang lain. Mubarak tahu bahawa tanah tersebut diberikan kepada pemohon lain dengan bantuan orang dalam dan perkara yang sama yang dialaminya juga pernah berlaku kepada rakannya Sulaiman.

Akhirnya Mubarak nekad. Dia mesti melaporkan perkara itu kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR). Dia yakin orang dalam yang terlibat bukan calang-calang, pastinya pegawai yang berpengaruh dan berkedudukan tinggi. Dua hari kemudian, Mubarak kelihatan berjalan keluar dari pejabat BPR negeri. Dia baru saja selesai membuat laporan mengenai perkara yang menimpanya kepada Abdullah, seorang pegawai di pejabat BPR itu.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 13 January 2011

Derhaka : - Siapa Sebenarnya?

video 

BloggerzExpress : [Next Artikel - Suara Asia]
Mendulang paku serpih mengata orang dia yang lebih...siapa yang penderhaka sebenar? sampai bila mereka nak jadi manusia begitu syok sendiri ni? tak habis-habis dengan shuhaimi 1000x...sedangkan diri sendiri tidak dicerminkan pantulannya..bolo punya olang..macam tukah manusia bermaruah? macam tu kah melayu bermaruah? macam tu kah umat bermaruah? 

Ingat ni zaman tok kadok 70 an, 80 an, 90 an ka? dulu lain hangpa nak kencing rakyat dengan media utusan hangpa, media TV hangpa. kali ni rakyat dah celik. dalam internet pelbagai berita yang telah di gam oleh hangpa pun boleh diteliti oleh rakyat. kenapa takut dengan blogger-blogger PR? kenapa sanggup nak upah pakar hack untuk menyerang blog-blog PR. ingat rakyat monyetkah!! 

Kalau nak tahu siapa penderhaka sebenar..meh tengok video di atas...kita bandingkan...
Kurang ajar pertama bolehlah disifatkan sebagai "Derhaka" kepada instistusi Raja-Raja Melayu. masih ingat? bila Dato' Seri Ir Nizar mohon "Sembah Derhaka" pada Tuanku Sultan Perak, beruk-beruk UMNO menjerit-jerit dan melompat-lompat dari pokok ke pokok mengkhabarkan bahawa "Nizar Derhaka pada Sultan".

Nak salahkan UMNO memang tak berapa boleh sebab dalam dunia beruk, tak ada sistem beraja. 
 

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 9 January 2011

JPJ : - Semua jalan...


 psst : - org2 kg memang banyak guna motor yg takde rotax...pasni takdak harapan nak lari masuk kebun kalau kena kejor JPJ...saman tetap saman...err...kerajaan umno dah sengket duit ka..heheh...

 Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kini mempunyai kuasa lebih luas untuk mengambil tindakan terhadap pengguna yang melakukan kesalahan lalu lintas di semua jenis jalan.

Timbalan Ketua Pengarahnya, Datuk Ismail Ahmad berkata, sebelum ini, tumpuan JPJ hanya di lebuh raya, jalan persekutuan, jalan negeri dan jalan perbandaran, namun kini mereka yang menggunakan jalan seperti di ladang, kebun, kampung serta kawasan perumahan juga tidak akan terlepas, sekiranya melakukan kesalahan.

"Malah semua jenis kawasan letak kereta dan bahu jalan, kita boleh ambil tindakan jika pemandu kenderaan terbabit melakukan kesalahan,” katanya kepada pemberita selepas majlis penutup program Satu Komuniti Satu JPJ kawasan Dewan Undangan Negeri Lendu hari ini.

Ismail berkata, penguatkuasaan undang-undang meliputi semua jenis jalan Itu terkandung dalam pindaan Akta Pengangkutan Jalan 1987, yang diluluskan Dewan Negara pada 22 Disember lepas.

 
 meh tenangkan fikiran..heheh....

Baca Berita Penuh ..

Menjelang 15 Mac : - Facebook Bakal Ditutup???

 psst : - Kalau betul pun...elok sangat tu..berhenti laa..semakin berfancebook semakin runtuh lah moral kalian..tambah-tambah pula kes curang dan cerai di sebabkan facebook...mark pun sedar..kalian bila lagi??? Masih kalian ingat msnchat yang sepopular facebook dulu? begitu juga nasib yg sama dialamai oleh facebook.


FACEBOOK WILL END ON MARCH 15th!
Posted on Saturday, January 8th, 2011

PALO ALTO, CA –Mark Zuckerberg announced that Facebook will be shut down in March. Managing the site has become too stressful.

“Facebook has gotten out of control,” said Zuckerberg in a press conference outside his Palo Alto office, “and the stress of managing this company has ruined my life. I need to put an end to all the madness.”

Zuckerberg went on to explain that starting March 15th, users will no longer be able to access their Facebook accounts.

“After March 15th the whole website shuts down,” said Avrat Humarthi, Vice President of Technical Affairs at Facebook. “So if you ever want to see your pictures again, I recommend you take them off the internet. You won’t be able to get them back once Facebook goes out of business.”

Baca Berita Penuh ..

Monday, 3 January 2011

Isu SUK Selangor : - MP dakwa Khusrin dilantik untuk bubar DUN Selangor

video 
 Lagu Rap Untuk Si Pelakon Konspirasi

psst : - ISU NI KERAJAAN PERSEKUTUAN YG CARI PASAL.....SIAPA ARAHKAN SIDEK HASSAN LANTIK MAMAT NI..... BAGUS SANGAT KE DIA.... BIARLE KERAJAAN SELANGOR LANTIK SU MEREKA.......... SENANG NAK TADBIR NEGERI...... BN TAK HABIS2 NAK GANGU KERAJAAN PR (BUKAN KERAJAAN PEMBANGKANG TAU) 

Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad mendakwa kerajaan persekutuan cuba membubarkan DUN Selangor melalui pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan (SUK). 

NONEKhalid berkata, Khusrin yang merupakan bekas setiausaha sulit kepada menteri besar sebelum ini Tan Sri Muhammad Mohd Taib, terhutang budi kepada perdana menteri Datuk Seri Datuk Najib Razak dan bukannya kepada negeri itu.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di pejabatnya, Beliau mendakwa, Najib pula berniat untuk mewujudkan kekacauan di negeri itu dan memaksa pembubaran DUN.

Kebimbangan yang disuarakan Khalid itu timbul berikutan desas-desus berhubung langkah Selangor dan negeri-negeri dikuasai Pakatan Rakyat untuk tidak membubarkan DUN sekiranya Najib mahu mengadakan pilihan raya mengejut.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat